
Gehoorspecialist Noizezz uit Nederland heeft als missie mensen te beschermen tegen onomkeerbare gehoorbeschadiging en tegelijkertijd optimaal te laten genieten van muziek. Wij delen dit doel en streven ernaar dat bezoekers van onze zalen in de best mogelijke omstandigheden van live-entertainment kunnen genieten.
Business case
Naast het gratis aanbieden van standaard oordoppen wilden we tijdens de zomer van 2024 onderzoeken of onze bezoekers ook interesse hadden in de kwalitatief hoogwaardige oordoppen van Noizezz tegen betaling.
Aanpak
In juni, juli en augustus 2024 werden de kwalitatieve EarBeanz van Noizezz via automaten aangeboden tijdens vier concerten in het Sportpaleis. In totaal werden vijf automaten geplaatst.
Karol G - 29 juni 2024
Travis Scott - 9 juli 2024
Justin Timberlake - 3 en 4 augustus 2024
Om de verkoop te stimuleren werd in de communicatie naar de bezoekers van deze concerten extra aandacht besteed aan het belang van gehoorbescherming.
Er werd bewust geen paid advertising ingezet om de impact van de ‘organische’ communicatie te kunnen bepalen.
Channels
In venue. Op strategische locaties in de arena werden vijf opvallende automaten geplaatst. Om extra aandacht te trekken, werden vlaggen en top-op communicatie ingezet.
Social Media. Op de social mediakanalen van het Sportpaleis werd voorafgaand aan elk concert opgeroepen om voor de juiste gehoorbescherming te zorgen. Dit gebeurde via extra stories.
Website. Om awareness te creëren deelde het team informatie over de voordelen van gehoorbescherming op de website. Dit gebeurde zowel op de informatiepagina van elk concert als via content op de nieuwspagina.
Meer dan de helft concertbezoekers gebruikt geen oordoppen (poll)
Maak kans op 2 sets oordoppen op maat én 2 concerttickets
Bescherm je gehoor en blijf genieten van live muziek
Winactie om zichtbaarheid te vergroten
Samen met Noizezz werd een winactie opgezet waarbij deelnemers kans maakten op twee sets op maat gemaakte oordoppen en twee concerttickets. Deze actie werd bekendgemaakt via posts en stories.
Resultaat
CHANNEL - ORGANIC REACH
stories - 45.935 reach
posts - 7.317 reach
website nieuwsitems - 993 views
website - events (*) - 67.558 views
leads - 1.071 contacts
(*) Periode: 19 juni 2024 - 3 augustus 2024
Conclusie
Met deze succesvolle case tonen we aan dat er een duidelijke interesse is in kwalitatieve gehoorbescherming onder concertbezoekers. Het strategisch plaatsen van automaten, gerichte communicatie en aantrekkelijke winacties hebben bijgedragen aan een verhoogde bewustwording en verkoop.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor een partnership te bespreken.


Contacteer mij!
Vul het formulier in en we nemen snel contact op!